DEO DRUGI: Početak jedne istinite priče, vreme prošlo.
Dan kada sam se niz ono stepenište dokotrljao do nje svakako je za filmove. Neobrijan, izgužvane košulje sa dve jako vidne fleke od kafe, koju sam pio iz plastike trčeći da stignem na ispit koji ću inače padati i propuštati naredne dve godine... Prokleto stepenište, sveže oribano, povuklo me kao klizalište, sa svih metar i devedeset, 92kg, neumoljivom silom gravitacije u društvu sa kinetikom, pravo na njene noge. I danas mi nije jasno kako je nisam ubio onaku sitnu, meku, paperjastu, potpuno nepomičnu i obuzetu užasom usled kotrljajuće gomile mesa, psovki, jauka, skripti i rasutih papira, koja se strahotno ustremila na nju. Zadržao sam je na sebi, onako kako je pala, i sećam se da sam taj tren pomislio, sa sve frakturom podlaktične kosti i dva nagnječena rebra, koja će mi neki namršteni lik u belom mantilu sat vremena kasnije izdeklamovati u Urgentom, da ima oči anđela, i da sam kreten što se nisam obrijao. Tako sam je sreo. Ona je tada, za mene kao i za sav ostali svet, još bila samo Aleksandra. Iako je taj sav ostali svet zove Saša, u narednih pet godina postala je Ana, jedina moguća u Univerzumu, i jedino meni.
Naša ljubavna priča počela je od mog hroničnog nedostatka kinte, sa kojim sam u to vreme živeo jednako kao sa učaurenim roditeljima u penziji. Ona rebra su jaukala i tražila snimanje, a za taksi naravno nisam imao. U to vreme, hitnu ste u Beogradu mogli videti jedino na televiziji. Smilovala se na nesretnika, osećajući, kako mi je par godina nakon toga priznala, neku neobičnu sreću što je preživela trenutak u kom joj je već život proletao pred očima, i dala mi kintu za taksi do Urgentnog. Nakon petnaestak dana mirovanja, obrijao sam se, obukao jedinu iole normalnu košulju koju sam imao, pozajmio od matorog neki pine silvestre, i tri dana je čekao na ulazu faksa da joj vratim novac. Bio je dvadeset i šesti maj hiljadu devetsto devedest sedme godine, dan kada je počela naša priča, pletena čistom ljubavi, okasnelim dečijim snovima, razarajućom požudom i strastima iz nekog drugog sveta, svađama, mirenjima, roditeljima penzionerima genetsko ciničnog tipa, roditeljima kvazi dedinjskog tipa, drugim ljudima, njenom zamišljenom karijerom i mojom buntovnošću, njenom nadprosečnom prosečnošću i mojom nadprosečnom imaginacijom, zemljama, nebom i zvezdama...
Nakon pet godina, bez ijedne jedine reči, dva dana nakon što sam položio diplomski i zaprosio je, ona će otići u Čikago. Udaće se za našeg čoveka, poznatog stomatologa, parajliju iz visokog društva, jedanaest godina starijeg od nje. Moj kompletni život pretvoriće se u zamišljanje tipične holivudske priče, o kiši koja će padati silno, o njoj mokroj do kože, sa suzama, na kapiji našeg kućerka koji davno više ne postoji, sa tugom i izvinjenjem na usnama, sa pričom o nesretnom životu koji nije mogao biti sretan bez mene... Poslednji put kada sam imao snage da preživim pogled na fejsu, već je imala sopstvenu firmu, drugo dete na putu, bila jednako lepa, i izgledala mi je najistinitije sretna.
Jedino što joj nikada nisam oprostio je što mi nikada nije rekla ''ne'' na moje pitanje, a imao sam sva prava ovoga sveta na to.
...
Po prvi put u poslednjih osam meseci imam slobodne dane, a ne mogu da skoknem kući jer već za dan Nove imam posla... Drma me nostalgija, i ona večita praznična glad za pripadanjem, lečim se pisanjem. Za danas:
Bukovski, How is your Heart?
during my worst times
on the park benchesin the jails
or living with
whores
I always had this certain
contentment-
I wouldn't call it
happiness-
it was more of an inner
balance
that settled for
whatever was occuring
and it helped in the
factories
and when relationships
went wrong
with the
girls.
it helped
through the
wars and the
hangovers
the backalley fights
the
hospitals.
to awaken in a cheap room
in a strange city and
pull up the shade-
this was the craziest kind of
contentment
and to walk across the floor
to an old dresser with a
cracked mirror-
see myself, ugly,
grinning at it all.
what matters most is
how well you
walk through the
fire.